Czy warto jeść indyka? Odpowiadamy!

pierś z indyka

Indycze mięso jest bardzo często polecane przez dietetyków osobom, które pragną zadbać o swoją sylwetkę i zrzucić kilka kilogramów. Jest ono nie tylko nisko kaloryczne, ale także lekkostrawne, dlatego też sprawdzi się idealnie w jadłospisie osób, które mają np. chorobę wrzodową żołądka. Indyk w diecie – dlaczego warto? Czy jest to zdrowe mięso? Odpowiadamy w niniejszym artykule.

Ile kalorii ma indyk?

Mięso indycze ma stosunkowo niską zawartość kalorii – należy jednak pozbyć się skóry, która nie jest niskokaloryczna i zawiera sporo tłuszczów. Pierś z indyka zawiera nie więcej niż 100 kalorii na 100 gram produktu. Dla przykładu, pierś z kurczaka zawiera już 130 kalorii na 100 gram. Indyk w diecie to rozwiązanie idealne dla osób będących na różnego rodzaju redukcyjnych dietach. Dietetycy polecają przyrządzanie indyka na przykład w trakcie stosowania diety DASH, diecie 5 czynników Harleya czy diecie pięciu przemian. Mięso z indyka jest bardzo smakowite i łatwe w obróbce kulinarnej – bardzo łatwo przygotować szybki obiad z indyczym mięsem np. medaliony z indyka.

Która część indyka jest najsmaczniejsza?

To, która część indyka jest najsmaczniejsza, zależy od indywidualnych preferencji. Najczęściej jednak wybierana jest pierś z indyka, przede wszystkim ze względu na swój delikatny smak. Jest ona bardzo łatwa w przygotowaniu i można ją dowolnie doprawić. Pierś z indyka zawiera bardzo mało tłuszczu i dużo białka – jest zatem idealna dla osób na diecie odchudzającej. Popularny jest również udziec z indyka. Ma znacznie ciemniejsze mięso, a w smaku jest bardziej wyrazisty. Przygotowane w odpowiedni sposób, może być bardzo pysznym dodatkiem do obiadu. Do zup poleca się zaś indycze skrzydełka, nadające wyjątkowego aromatu.

Indycze mięso – czy jest zdrowe?

Mięso z indyka jest znane ze swoich właściwości zdrowotnych. Oprócz tego, że jest łatwostrawne, ma dużą zawartość białka i niewiele tłuszczu, to ma o wiele lepsze właściwości smakowo-zapachowe niżeli wieprzowina czy wołowina. Indyk posiada wiele mikroelementów, takich jak fosfor, który reguluje gospodarkę wodną czy potas, który jest niezbędny dla prawidłowej pracy serca. Ponadto, jest dobrym źródłem magnezu, który przede wszystkim usprawnia pracę szarych komórek. Mięso indycze dostarcza także witaminy z grupy B: niacynę, tiaminę i ryboflawinę. Co jeszcze znajdziemy w mięsie z indyka? Warto wspomnieć o cynku – dzięki niemu mięso to jest polecane osobom zmagającym się z trądzikiem – zarówno młodzieńczym, jak i występującym u osób dorosłych.

Artykuł powstał w oparciu o informacje opublikowane w serwisie Wings of quality: https://wingsofquality.eu/indyk-w-diecie-wartosci-odzywcze-dlaczego-kiedy-i-jak-warto-go-jesc/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *