Jak stworzyć użyteczny sklep internetowy

jak zrobić dobry sklep internetowy

W sprzedaży internetowej ważny jest asortyment, ale także oprogramowanie sklepu, które ma za zadanie wspomagać sprzedającego w pracy oraz oferować klientom łatwość kupowania. Jednak każdy sklep internetowy powinien też wyróżniać się na tle konkurentów wyglądem. Dziś napiszemy nieco o projektowaniu sklepów internetowych, o tym co jest najważniejsze przy tworzeniu projektu sklepu i na jakie elementy powinniśmy zwrócić szczególnie uwagę.

Sklep internetowy to nie tylko jego funkcje

Funkcjonalność sklepu internetowego to nie jedyna rzecz, jaka odpowiada za wygodę jego użytkowania. Łatwość poruszania się po witrynie oraz odnajdywania produktów zależna jest od usability serwisu. Użyteczny sklep internetowy powstaje w wyniku profesjonalnego projektowania. Użyteczność oznacza taki wygląd, zarówno kontrasty pomiędzy treścią, a tłem, graficzne elementy strony, kolorystykę serwisu, jak i rozmieszczenie elementów na sklepie, modułów, prezentacja produktów, asortymentu, podział produktów, itp. Przykładowo, wyszukiwarka produktów powinna być usytuowana w widocznym miejscu w witrynie, tak samo jak panel menu, czy koszyk.

Jak prezentować produkty w sklepie

Każdy sklep internetowy zarabia na tym, co sprzedaje. Nie jest więc zaskoczeniem, że to właśnie sposób prezentacji produktów sklepu będzie wpływał na decyzję o zakupie. Klient wchodzi na kartę produktu i musi mieć możliwość zapoznania się z danym produktem. Największe znaczenie ma oczywiście graficzna prezentacja przedmiotu oraz opis.

Ważny jest design sklepu

Oprócz użyteczności, sam design sklepu (jego charakter) ma spore znaczenie zwłaszcza przy pierwszym wrażeniu klienta. Nie zapominajmy o tym, że ludzie zawsze oceniają nowe miejsca (i nie tylko miejsca!), także wirtualne miejsca, już po kilku sekundach obcowania z nimi.

Traf w gusta internautów

Jeżeli nasz sklep internetowy nie przypadnie internaucie do gustu, szybko zamknie witrynę i poszuka kolejnego. Nie chodzi o to, że serwis musi być krzykliwy, czy awangardowy, że design ma być szokujący. W ten sposób niekoniecznie zachęcimy klientów do kupowania. Chodzi o to, aby wygląd pasował do asortymentu. Nie zapominajmy przede wszystkim o tym, że sklep ma być dla ludzi, którzy zainteresowani są daną tematyką. Jeżeli sprzedajemy ubrania dla nastolatków, możemy trochę poszaleć z tłem sklepu. Jeżeli nasza witryna kierowana jest do biznesmenów, nie dajmy się zbyt silnie ponieść fantazji twórczej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *